OGÓLNE WARUNKI UCZESTNICTWA W IMPREZIE TURYSTYCZNEJ (OWUwIT)

organizowanej przez Home-Design Invest Sp. z o.o.obowiązujące

od dnia 01.04.2025 r.

SŁOWNICZEK

Na potrzeby niniejszych Ogólnych Warunków Uczestnictwa w Imprezie Turystycznej,
następujące wyrażenia oznaczają odpowiednio:
Organizator– Home-Design Invest spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w 64-
300 Nowy Tomyśl, ul. Marszałka Piłsudskiego 35, wpisana do rejestru przedsiębiorców
prowadzonego przez SĄD REJONOWY POZNAŃ — NOWE MIASTO I WILDA W POZNANIU, IX
WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO KRS pod numerem:
0000956025, NIP 7882035629, REGON 521306342 kapitał zakładowy wpłacony w całości,
reprezentowana przez Arkadiusza Budkowskiego – Członka Zarządu, adres poczty
elektronicznej: biuro.alewyprawa@gmail.com, numer kontaktowy: +48 720880850 ;

Uczestnik/Klient– osoba biorąca udział w Imprezie turystycznej organizowanej przez Home-
Design Invest sp. z o.o.;

Impreza turystyczna– wyjazd zorganizowany przez Home-Design Invest sp. z o.o., zwana dalej:
Imprezą;
Opiekun wyprawy– osoba przewodnicząca Imprezie turystycznej, przedstawiciel Organizatora,
uprawniony do podejmowania decyzji w jego imieniu;
Umowa– Umowa o udział w imprezie turystycznej zawarta między Organizatorem, a
Uczestnikiem/Klientem, zgodnie z wybraną ofertą;
Siła wyższa– zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i niemożliwe do zapobieżenia,
w szczególności katastrofalne działania przyrody, akty władzy ustawodawczej i wykonawczej
oraz strajki, zamieszki i działania wojenne, zarówno na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jak
i innego państwa, na terenie którego odbywa się Impreza turystyczna;
Sprzęt Organizatora– oznacza motocykl będący własnością Organizatora, oddany Uczestnikowi
do odpłatnego korzystania na zasadach i warunkach określonej w odrębnej umowie;
RODO –Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych).

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Niniejsze Ogólne Warunki Uczestnictwa w Imprezie Turystycznej (zwane dalej:
OWUwIT) stanowią integralną część umowy o udział w imprezie turystycznej, a ich
akceptacja jest niezbędna do wzięcia udziału w Imprezie.
2. Organizator oświadcza, że posiada wszelkie uprawnienia i dokumenty wymagane do
świadczenia usług turystycznych w oparciu o ustawę o imprezach turystycznych i
powiązanych usługach turystycznych z dnia 24.11.2017 r. (Dz.U.2017.2361 z dnia
2017.12.18), zwaną dalej Ustawą, w tym zaświadczenie o wpisie do Rejestru
Organizatorów i Pośredników Turystycznych Marszałka Województwa Wielkopolskiegoi
pod numerem ……………. (numer ewidencyjny wpisu OTiPUNPUT w UFG:
11398 https://ewidencja.ufg.pl/ewidencja/obywatel/ksiegi).

3. Organizator świadczy usługi turystyczne w ramach działalności swojego
przedsiębiorstwa, w oparciu o niniejsze OWUwIT, Ustawę oraz inne przepisy
powszechnie obowiązującego prawa.
4. Niniejsze OWUwIT oparte są na art. 384 § 1 Kodeksu cywilnego, tym samym są
wiążące dla obydwu stron, a Uczestnik jest obowiązany się z nim zapoznać, celem
zawarcia umowy.
5. Podpisując Umowę Uczestnik potwierdza, że zapoznał się z OWUwIT i akceptuje
wyrażone w nich warunki bez zastrzeżeń.
6. Uczestnik podpisuje Umowę w imieniu własnym oraz w imieniu wszystkich
zgłoszonych osób i przejmuje tym samym odpowiedzialność za dotrzymanie warunków
Umowy przez te osoby.
7. Uczestnikiem może być wyłącznie osoba:
1. pełnoletnia lub podróżująca z pełnoletnim i posiadającym pełną zdolność do
czynności prawnych opiekunem,
2. spełniająca warunki kondycyjne i zdrowotne pozwalające jej na odpowiedzialne
uczestniczenie w programie imprezy,
3. posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
4. wyrażająca zgodę na wszystkie postanowienia OWUwIT i Umowy.
8. Rezerwacji udziału w imprezie turystycznej Klient dokonuje:
1. telefonicznie pod nr telefonu +48 720880850 lub
2. za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres e-mail:
biuro.alewyprawa@gmail.com lub
3. za pośrednictwem strony internetowej www.alewyprawa.pl

oraz dodatkowo, w każdym z w/w przypadków także poprzez dokonanie opłaty rezerwacyjnej
określonej w ofercie Organizatora.
9. Klient dokonując rezerwacji jest odpowiedzialny za dokonanie zapłaty pełnej kwoty
ceny Imprezy za wszystkie osoby wskazane w rezerwacji, w terminach wskazanych w
ofercie Organizatora i przejmuje tym samym odpowiedzialność za dotrzymanie warunków
Umowy przez te osoby.
10. Klient dokonując rezerwacji na rzecz kilku osób, jest odpowiedzialny za informowanie
pozostałych osób o wszystkich szczegółach dotyczących imprezy turystycznej.
11. Klient dokonujący rezerwacji musi mieć ukończone 18 lat.
12. W przypadku zawierania umowy na rzecz osób małoletnich, Klient dokonując
rezerwacji potwierdza, iż występuje jako opiekun prawny tych osób.
13. Dokonanie rezerwacji przez klienta jest traktowane jako oferta zawarcia umowy o
udział w imprezie turystycznej.
14. Organizator przekazuje formularz umowy o udział w imprezie turystycznej w celu
zawarcia umowy na warunkach wynikających z formularza oraz niniejszego OWUwIT.
15. Przy zawieraniu Umowy Organizator określa rodzaj dokumentów potrzebnych do
realizacji imprezy oraz termin ich okazania lub dostarczenia do biura Organizatora.
16. Klient jest zobowiązany poinformować Organizatora o zmianie swoich danych
osobowych oraz o zmianie danych osobowych innych uczestników imprezy, w imieniu i
na rzecz których zawarł umowę z Organizatorem, a także o zmianie lub wymianie
dokumentu uprawniającego do przekroczenia granicy, w terminie umożliwiającym
dopełnienie niezbędnych formalności, nie krótszym niż na 14 dni przed rozpoczęciem
imprezy.
17. Jeżeli Umowa nie stanowi inaczej cena Imprezy obejmuje:
• należność Organizatora za zorganizowanie Imprezy turystycznej na warunkach
określonych w Umowie i wybranej ofercie,
• opłaty i prowizje pośredników w sprzedaży oferty turystycznej
18. Cena Imprezy nie obejmuje innych należności, które nie są wyraźnie wskazane w
Umowie, w szczególności: opłat drogowych, parkingowych, wizowych, celnych,
mandatów, paliwa do motocykli, kosztów pomocy drogowej, kosztów dojazdu Uczestnika
z miejsca zamieszkania do miejsca rozpoczęcia Imprezy i z powrotem, opłat za serwisy
hotelowe, napiwków, kosztów rozmów telefonicznych, połączeń internetowych.

II. WARUNKI PŁATNOŚCI

1. Nie później niż w terminie 7 dni od zawarcia umowy Klient zobowiązany jest zapłacić
50 % ceny Imprezy (o ile umowa nie stanowi inaczej) przelewem na rachunek bankowy
Organizatora. Zapłata pozostałych części należności musi nastąpić – o ile umowa nie
stanowi inaczej – w nieprzekraczalnym terminie do 21 dni przed rozpoczęciem Imprezy
przelewem na rachunek bankowy Organizatora , w przeciwnym razie Organizator ma
prawo odstąpić od Umowy.
2. W przypadku zawarcia umowy w terminie krótszym niż 30 dni przed rozpoczęciem
Imprezy, Klient zobowiązany jest do zapłaty całej ceny imprezy w dniu zawarcia Umowy
na rachunek bankowy Organizatora. Brak wpłaty w powyższym terminie oznacza
rezygnację Klienta z uczestnictwa w imprezie turystycznej.
3. Organizator może podwyższyć cenę ustaloną w Umowie w przypadku wzrostu opłat
urzędowych, kosztów transportu, podatków, kursów walut mających znaczenie dla danej
Imprezy lub wzrostu innych opłat od usług turystycznych.
4. W okresie 20 dni przed datą rozpoczęcia imprezy cena nie może być podwyższona.
5. Organizator jest każdorazowo zobowiązany do udokumentowania wpływu wzrostu cen
lub opłat wymienionych w ust. 3 na podwyższenie ceny Imprezy.
6. Uczestnik ma prawo do obniżki ceny odpowiadającej obniżeniu kosztów, o których
mowa w ust. 3, jeżeli nastąpiło po zawarciu umowy, a przed rozpoczęciem Imprezy.

III. ŚWIADCZENIA

1. Zakres świadczeń opłacanych przez Klienta, w tym szczegółowych informacji
dotyczących noclegów i wyżywienia podczas Imprezy, określany jest w oparciu o wydruk
aktualnej oferty, który stanowi integralną część do Umowy.
2. Kategoryzacja hoteli następuje na podstawie przepisów obowiązujących w krajach
docelowych.

IV. ODPOWIEDZIALNOŚĆ

1. Uczestnik oświadcza, że Organizator przed zawarciem umowy udzielił mu informacji o:
a) obowiązujących przepisach paszportowych, wizowych i sanitarnych, w
szczególności o terminach oczekiwania na wydanie paszportu i wizy oraz o
wymaganiach zdrowotnych dotyczących udziału w imprezie turystycznej, w
szczególności udzielił informacji, iż w ramach krajów Strefy Schengen można
podróżować na podstawie dowodu osobistego, w tym dzieci, które muszą
posiadać własny dokument tożsamości (paszport lub dowód osobisty), a także, że
podczas podróży do krajów spoza Strefy Schengen, każda osoba podróżująca, w
tym dziecko, powinna posiadać ważny paszport;
b) możliwości zawarcia umowy ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z udziału w
imprezie turystycznej oraz o zakresie ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych
wypadków i kosztów leczenia;
c) szczególnych zagrożeniach życia i zdrowia w i na odwiedzanych obszarach oraz
o możliwości ubezpieczenia z tym związanego.
2. Organizator odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy o udział w
imprezie turystycznej, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest
spowodowane wyłącznie:
a) działaniem lub zaniechaniem klienta,
b) działaniem lub zaniechaniem osób trzecich, niezwiązanych z wykonywaniem
usług turystycznych, jeżeli tych niezgodności nie można było przewidzieć ani
uniknąć,
c) siłą wyższą, która uniemożliwia realizację umowy przez Organizatora –
wówczas każda ze stron może rozwiązać Umowę.
3. Organizator nie ponosi odpowiedzialności w szczególności z tytułu:
a) skutków naruszenia przez Uczestnika postanowień Umowy, OWUwIT,
Regulaminu wypraw i harmonogramu Imprezy,

b) braku możliwości wzięcia udziału w Imprezie przez Uczestnika z przyczyn
leżących po stronie Uczestnika lub osób trzecich, w tym m. in.:
1. spowodowanych odwołanym lub opóźnionym środkiem transportu do
miejsca rozpoczęcia Imprezy
2. uszkodzeniem motocykla, z wyjątkiem motocykla zapewnionego
Uczestnikowi przez Organizatora
3. pozostawaniem przez Uczestnika w stanie nietrzeźwości lub w stanie
zdrowia nie pozwalającym na podróż motocyklem w czasie przewidzianym
w planie podróży
4. nieodpowiedniego przygotowania kondycyjnego, umiejętnościowego lub
technicznego Uczestnika do Imprezy i związaną z tym niemożnością w niej
uczestniczenia
5. nieterminowego wydania lub odmowę wydania paszportu lub wizy oraz
odmowy wjazdu do danego kraju wynikającej z działań uprawnionych
organów lub służb.

4. Wyłączenie odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy, w
przypadkach wymienionych w ust. 2, nie zwalnia Organizatora od obowiązku udzielenia
w czasie trwania imprezy turystycznej pomocy poszkodowanemu Klientowi.
5. Uczestnik ma obowiązek powiadomić Organizatora w formie pisemnej, w trakcie
trwania Imprezy, o stwierdzonych niezgodnościach z warunkami Umowy o udział w
imprezie turystycznej. Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację
Klienta, a w szczególności imię, nazwisko i adres. Organizator w terminie 30 dni od dnia
zakończenia Imprezy ma obowiązek ustosunkowania się na piśmie do zgłoszonych
uchybień i przedstawienia działań podjętych w celu ich usunięcia.
6. Organizator informuje, że istnieją pozasądowe metody rozwiązania sporów
konsumenckich przez podmioty uprawnione wpisane do rejestru, o którym mowa w
ustawie z dnia 23.09.2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
7. Jeżeli którakolwiek z usług turystycznych nie jest wykonywana zgodnie z umową o
udział w imprezie turystycznej, Organizator usuwa niezgodność, chyba że jest to
niemożliwe albo wiąże się z kosztami, które są niewspółmiernie wysokie w stosunku do
zakresu niezgodności i wartości usług turystycznych, których one dotyczą.
8. Organizator obowiązany jest do udzielenia pomocy Uczestnikowi, który znalazł się w
trudnej sytuacji w rozumieniu art. 52 Ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych
usługach turystycznych.
9. Organizator nie zapewnia szczególnej opieki osobom niepełnoletnim oraz osobom o
ograniczonej lub zniesionej zdolności do czynności prawnych. Osoby te mogą
uczestniczyć w Imprezie wyłącznie pod opieką osoby pełnoletniej i posiadającej pełną
zdolność do czynności prawnych.

V. ZMIANY W WYKONANIU UMOWY

1. Organizator ogranicza swoją odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte
wykonanie Umowy do trzykrotności ceny imprezy turystycznej względem każdego klienta.
Ograniczenie, o którym mowa powyżej, nie dotyczy szkody na osobie lub szkody
spowodowanej umyślnie lub w wyniku niedbalstwa
2. W przypadku, gdy w czasie trwania danej imprezy turystycznej Organizator nie
wykonuje przewidzianych w Umowie usług stanowiących istotną część programu tej
imprezy, jest obowiązany, bez obciążania Klienta dodatkowymi kosztami, wykonać w
ramach tej imprezy odpowiednie świadczenie zastępcze. Jeżeli jakość świadczenia
zastępczego jest niższa od jakości usługi określonej w programie imprezy turystycznej,
Klient może żądać odpowiedniego obniżenia ceny imprezy. Jeżeli wykonanie świadczeń
zastępczych, o których mowa powyżej, jest niemożliwe albo Klient z uzasadnionych
powodów nie wyraził na nie zgody i odstąpił od Umowy, Organizator jest obowiązany, bez
obciążania Klienta dodatkowymi kosztami z tego tytułu, zapewnić mu powrót do miejsca
rozpoczęcia imprezy turystycznej lub do innego uzgodnionego miejsca w warunkach nie
gorszych niż określone w Umowie.

3. Jeżeli minimalna liczba uczestników podróży, podana w umowie o udział w imprezie
turystycznej nie została osiągnięta, Organizator jest uprawniony do odwołania imprezy,
jednak nie później niż na:
• 20 dni przed planowanym rozpoczęciem imprezy trwającej ponad 6 dni
• 7 dni przed planowanym rozpoczęciem imprezy trwającej 2-6 dni
• 48 godzin przed planowanym rozpoczęciem imprezy trwającej krócej niż 2 dni.
W tym wypadku Klient niezwłocznie w formie pisemnej zostanie o tym fakcie poinformowany
poprzez Organizatora. Wpłacona przez Klienta cena zostanie mu niezwłocznie zwrócona.
4. Organizator może również rozwiązać Umowę, dokonując przy tym pełnego zwrotu
dokonanych wpłat, jeżeli niemożliwe jest zorganizowanie imprezy z powodu
nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności. W tym wypadku Klient niezwłocznie, w
formie pisemnej zostanie o tym fakcie poinformowany poprzez Organizatora.

VI. ZMIANA REZERWACJI, ODSTĄPIENIE, KOSZTY REZYGNACJI
1. Klient może bez zgody Organizatora przenieść na osobę spełniającą warunki udziału w
Imprezie wszystkie przysługujące mu z tytułu umowy o udział w imprezie turystycznej
uprawnienia, jeżeli jednocześnie osoba ta przejmuje wszystkie wynikające z tej Umowy
obowiązki. Przeniesienie uprawnień i przejęcie obowiązków, o którym mowa w pkt. 1, jest
skuteczne wobec Organizatora, jeżeli Klient zawiadomi go o tym na trwałym nośniku nie
później niż 7 dni przed rozpoczęciem imprezy. Za nieuiszczoną część ceny imprezy
turystycznej oraz koszty poniesione przez Organizatora turystyki w wyniku zmiany
uczestnika imprezy turystycznej Klient i osoba przejmująca jego uprawnienia
odpowiadają solidarnie.
2. Za zmianę osoby uczestnika po dokonaniu rezerwacji Klient poniesie koszty zmian
faktycznie poniesionych przez Organizatora. Żądanie zapłaty będzie poprzedzone
wykazaniem poniesionych kosztów Klientowi.
3. Organizator, który przed rozpoczęciem imprezy turystycznej jest zmuszony, z przyczyn
od niego niezależnych, zmienić istotne warunki Umowy z Klientem, niezwłocznie
powiadamia Klienta o:

a) zmianach warunków umowy i wpływie tych zmian na cenę
b) zastępczej imprezie turystycznej oraz jej cenie, jeżeli jest
oferowana

• W takiej sytuacji Klient powinien we wskazanym terminie poinformować
Organizatora, czy:

1. przyjmuje proponowaną zmianę Umowy
2. odstępuje od Umowy za natychmiastowym zwrotem
wszystkich wniesionych świadczeń i bez obowiązku wniesienia
opłat za odstąpienie
3. odstępuje od Umowy oraz przyjmuje zastępczą imprezę
turystyczną

4. Jeżeli Klient, zgodnie z ust. poprzedzającym odstępuje od Umowy lub jeżeli
Organizator odwołuje imprezę turystyczną z przyczyn niezależnych od Klienta, Klient ma
prawo, według swojego wyboru:
• uczestniczyć w imprezie zastępczej o tym samym lub wyższym standardzie,
chyba że zgodzi się na imprezę o niższym standardzie za zwrotem różnicy w
cenie,
• żądać natychmiastowego zwrotu wszystkich wniesionych świadczeń.
5. Klient może odstąpić od umowy w każdym czasie przed jej rozpoczęciem.
Oświadczenie Klienta wobec Organizatora powinno mieć formę pisemną. Za datę
odstąpienia uznaje się datę dojścia oświadczenia Klienta do Organizatora.
6. Jeżeli Klient odstąpił od Umowy lub nie rozpoczął podróży z przyczyn leżących po
stronie Klienta, Organizator zastrzega sobie prawo wystąpienia do Klienta z roszczeniem

o zwrot rzeczywiście poniesionych kosztów przygotowań i nakładów, poczynionych przez
niego w celu wywiązania się z umowy zawartej z Klientem:
• do 50% ceny imprezy— przy rezygnacji zgłoszonej najpóźniej do 30 dni przed jej
rozpoczęciem,
• do 100% ceny imprezy— przy rezygnacji zgłoszonej najpóźniej do 14 dni przed
jej rozpoczęciem.

Opłata podlega potrąceniu z wpłaty dokonanej przez Klienta.
Organizator informuje, że istnieje możliwość zakupu ubezpieczenia kosztów związanych z
ewentualną rezygnacją.
7. Klient może odstąpić od Umowy przed rozpoczęciem imprezy bez ponoszenia opłaty
za odstąpienie w przypadku wystąpienia nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności
występujących w miejscu docelowym lub bezpośrednim sąsiedztwie, które mają
znaczący wpływ na realizację Imprezy. W takim przypadku Organizator dokonuje zwrotu
uiszczonej ceny z tytułu Imprezy, bez odszkodowania, lub zadośćuczynienia w tym
zakresie.

VII. UBEZPIECZENIE, GWARANCJA UBEZPIECZENIOWA
1. Organizator zgodnie z wymogami ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych
usługach turystycznych z dnia 24.11.2017 r. (Dz.U.2017.2361 z dnia 2017.12.18) posiada
gwarancję ubezpieczeniową Organizatora turystyki w związku z prowadzoną przez siebie
działalnością wystawioną przez………………………………………………………………. której
beneficjentem jest Marszałek Województwa Wielkopolskiego. W wypadku
niewypłacalności beneficjent zapewnia:
• pokrycie kosztów kontynuacji Imprezy turystycznej lub kosztów powrotu do kraju,
obejmujących w szczególności koszty transportu i zakwaterowania, w tym także w
uzasadnionej wysokości koszty poniesione przez podróżnych, w przypadku gdy
Organizator nie zapewnia tej kontynuacji lub tego powrotu, a także zwrot części
wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną, odpowiadającą części
imprezy turystycznej, która nie zostanie zrealizowana z przyczyn dotyczących
Organizatora lub osób, które działają w jego imieniu,
• zwrot wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną w przypadku gdy
z przyczyn dotyczących organizatora turystyki, które działają w ich imieniu,
impreza turystyczna nie została lub nie zostanie zrealizowana,
• zwrot części wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną
odpowiadającą części imprezy turystycznej, która nie została lub nie zostanie
zrealizowana z przyczyn dotyczących organizatora turystyki lub osób, które
działają w ich imieniu.
• W przypadku wskazującym na konieczność skontaktowania się z
beneficjentem gwarancji ubezpieczeniowej Uczestnik powinien niezwłocznie
skontaktować się z Marszałkiem Województwa Wielkopolskiego– Urząd
Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, pod numerem
61 626 66 66. Uruchomienie środków następuje tylko w przypadku
niewypłacalności Organizatora. Każdorazowo Marszałek Województwa
wskazuje termin na zgłaszanie szkód oraz rodzaje dokumentów, jakie
należy dołączyć do zgłoszenia roszczenia.

2. Na stronie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego (www.umww.pl)
ukazują się komunikaty dla poszkodowanych Klientów. Koszty powrotu Klientów do kraju
pokrywane są w pierwszej kolejności, a zgłoszenie pozostałych roszczeń odbywa się w
ciągu 180 dni od dnia wygaśnięcia gwarancji ubezpieczeniowej. Górną granicą

odpowiedzialności ubezpieczyciela/gwaranta z tytułu niniejszej gwarancji jest aktualna
kwota Gwarancji Ubezpieczeniowej dostępna na alewyprawa.pl
3. W cenie imprezy Klienci Organizatora ubezpieczeni są w
…………………………………………………… w ramach polisy generalnej nr ………………….. w
wariancie:
• NNW na terenie kraju, do sumy ubezpieczenia 20.000,00 zł, zawartej na
podstawie OWU UNIQA o symbolu UTRP18/2021/03/09 (dawniej UTRP/18/08/30),
lub:
• KL + NNW + BP na terenie Europy, do sumy ubezpieczenia KL (koszty
leczenia)=10.000 EUR; NNW (następstw nieszczęśliwych wypadków)=2.000 EUR;
BP (bagaż podróżny)=200 EUR; KR (koszty ratownictwa)=5.000 EUR, zawartej na
podstawie OWU o symbolu UTG/2021/01/12, lub:
• KL + NNW + BP na terenie Świata, do sumy ubezpieczenia KL (koszty
leczenia)=30.000 EUR; NNW (następstw nieszczęśliwych wypadków)=4.000 EUR;
BP (bagaż podróżny)=400 EUR; KR (koszty ratownictwa)=5.000 EUR, zawartej na
podstawie OWU o symbolu UTG/2021/01/12
4. Każdy uczestnik imprezy może zawrzeć ubezpieczenie w zakresie wyższym od
wskazanego w ust. 2. na własny koszt.
5. Każdy uczestnik imprezy może zawrzeć indywidualne ubezpieczenie od kosztów
rezygnacji z podróży.

VIII. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH i RODO

1. Administratorem danych osobowych Klienta jest: Home-Design Invest spółka z
ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w 64-300 Nowy Tomyśl, ul. Marszałka
Piłsudskiego 35, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez SĄD
REJONOWY POZNAŃ — NOWE MIASTO I WILDA W POZNANIU, IX WYDZIAŁ
GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO KRS pod numerem:
0000956025, NIP 7882035629, REGON ,521306342 kapitał zakładowy wpłacony w
całości, reprezentowana przez Arkadiusza Budkowskiego – Członka Zarządu, adres
poczty elektronicznej: biuro.alewyprawa@gmail.com, numer kontaktowy: +48 720880850;
oraz Zaufani Partnerzy, z którymi Organizator stale współpracuje. Celem współpracy jest
dostosowywanie reklam na stronie internetowej Organizatora do potrzeb Klienta oraz
wykonywanie badań mających na celu polepszanie usług internetowych i
dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Organizator przekazuje dane Podmiotom
zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.
2. Dane osobowe Klienta takie jak: imię, nazwisko, PESEL, seria i numer dokumentu
tożsamości, adres zamieszkania, adres e-mail, nr telefonu, przetwarzane będą w celu
związanym z wykonywaniem umowy na udział w imprezie turystycznej.
3. Odbiorcą danych osobowych Klienta jest Home-Design Invest spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością z siedzibą w 64-300 Nowy Tomyśl, ul. Marszałka Piłsudskiego 35,
oraz podmioty współdziałające z w/w spółką w zakresie wykonywania jej obowiązków
umownych.
4. Dane osobowe Klienta przechowywane są do czasu zakończenia Imprezy. Spółka
zastrzega sobie prawo do przetwarzania danych po zakończeniu Imprezy wyłącznie na
potrzeby dochodzenia ewentualnych roszczeń przed sądem lub innym organem.
5. Klient ma prawo do: dostępu do treści swoich danych oraz ich sprostowania,
usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia
sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie bez
wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody
wyrażonej przed jej cofnięciem.
6. Realizacja uprawnień wymienionych w ust. 6, w tym cofnięcie zgody na przetwarzanie
danych osobowych możliwe jest poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail:

biuro.alewyprawa@gmail.com lub pocztą tradycyjną na adres: ul. Marszałka Piłsudskiego
35, 64-300 Nowy Tomyśl
7. Klient ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
gdy uzna iż przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO.
8. Podstawą prawną przetwarzania danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. a, b, c i f RODO.
9. Dane Klienta mogą zostać przekazywać podmiotom przetwarzającym je na zlecenie
Organizatora, np. dostawcą usług IT, agencjom marketingowym, podwykonawcom usług,
Zaufanym Partnerom oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie
obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania, gdy wystąpią z żądaniem w
oparciu o stosowną podstawę prawną. Informujemy, że na naszej stronie internetowej
dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych Partnerów.
10. Podpisując Umowę Klienta oświadcza, że wyraża zgodę na przetwarzanie sowich
danych osobowych przez SĄD REJONOWY POZNAŃ — NOWE MIASTO I WILDA W
POZNANIU, IX WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
KRS pod numerem: 0000956025, NIP 7882035629, REGON ,521306342 kapitał
zakładowy wpłacony w całości, reprezentowana przez Arkadiusza Budkowskiego –
Członka Zarządu, adres poczty elektronicznej: biuro.alewyprawa@gmail.com, numer
kontaktowy: +48 720880850 ; kapitał zakładowy wpłacony w całości i Zaufanych
Partnerów jako administratorów danych osobowych, w celach marketingowych, które
obejmują także niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na
podstawie aktywności na stronie internetowej zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi
przepisami prawa.

IX. OŚWIADCZENIE O WYRAŻENIU ZGODY NA UTRWALENIE I

WYKORZYSTANIE WIZERUNKU

1. Zawierając Umowę z Organizatorem, Uczestnik oświadcza, że wyraża zgodę na
utrwalenie i bezterminowe wykorzystanie jego wizerunku na fotografiach i nagraniach
wykonanych podczas Imprezy. Uczestnik oświadcza, że wyraża zgodę na
rozpowszechnianie fotografii i nagrań z wykorzystaniem wizerunku wyłącznie w ramach
działań promocyjnych i marketingowych na stronie Internetowej www.alewyprawa.pl,
profilu Organizatora na portalu społecznościowym Facebook, Instagram, TikTok, jak
również w materiałach promocyjnych i pamięci komputerów.
2. Uczestnik oświadcza, że zrzeka się wszelkich roszczeń, w tym wynagrodzenia z tytułu
utrwalenia i wykorzystania jego wizerunku.

X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

W sprawach nieuregulowanych OWUwIT zastosowanie mają odpowiednio przepisy Kodeksu
cywilnego oraz Ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych.
Nieważność pojedynczych postanowień umowy – zgłoszenia lub niniejszych Warunków nie
narusza ważności całej umowy. Niniejsze Warunki obowiązują od 01.04.2025 r.